-
Biographical note
Piotr Nowacki
Bas. Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej (1985). Laureat konkursów wokalnych w Warszawie, Kudowie, Bytomiu i Krynicy. Wziął udział w finale Międzynarodowego Konkursu Wokalnego "Belvedere" w Wiedniu. Sukcesy te otworzyły przed nim drzwi do Teatro alla Scala w Mediolanie. Zadebiutował tam tytułową rolą w operze Rimskiego-Korsakowa "Bajka o carze Sałtanie" (1987). W 1989 r. został laureatem Konkursu im. Luciano Pavarottiego w Filadelfii, który to triumf zaowocował zaproszeniem do wykonania roli Wurma w operze "Luisa Miller" Verdiego. Występował również w Waszyngtonie i na Festiwalu im. Pablo Casalsa w Puerto Rico. Po powrocie ze Stanów Zjednoczonych w 1990r. wielokrotnie śpiewał na scenie Królewskiego Teatru de la Monnaie w Brukseli.
W ostatnich sezonach występował m.in. w "Borysie Godunowie" Musorgskiego (Pimen) i "Dmitrim" Dvořáka (Hiob) w Operze Monachijskiej, w "Ritorno di Ulisse in Patria" Monteverdiego, "Tosce" Pucciniego i "Kawalerze srebrnej róży" Straussa w Operze Flamandzkiej w Antwerpii, a także w "Lombardczykach" w Bolonii i Wiesbaden. Brał udział w wykonaniu wielu dzieł oratoryjnych. Był również gościem międzynarodowych festiwali w Edynburgu i Granadzie. Jest solistą w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Śpiewał między innymi Klingsora w "Parsifalu" Wagnera, Skołubę w "Strasznym dworze" Moniuszki, Waltona w "Purytanach" Belliniego w Teatro la Fenice (1995) w Wenecji, gdzie zaproszony został również do udziału w "Mazepie" Czajkowskiego.
Na deskach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej występuje w "Rigoletcie" Verdiego. W marcu 2000 r. wystąpił w partii Archiereiosa w "Królu Rogerze" Szymanowskiego, w lutym 2001 r. zaśpiewał partię Zbigniewa w "Strasznym dworze" Moniuszki, w czerwcu 2001 r. partię Lodovica w "Otellu" Verdiego, w grudniu 2002 r. partię Masetta w "Don Giovannim" Mozarta, grudniu 2003 r. partię Brandera w "Potępieniu Fausta" Berlioza, w październiku 2004 r. partię Cesare Angelottiego w "Tosce" Pucciniego, a w grudniu 2004 r. partię Surina w "Damie pikowej" Czajkowskiego.