Please select the search phrase and then narrow down the results using the filters in the list on the left.
1671
results

Program. Projekt dekoracji. „Bardzo śpiąca królewna” Augustyn Bloch 1974-09-29
Sygnatura: 4/246Opis: Program. Projekt dekoracji „Bardzo śpiąca królewna” Augustyn Bloch 1974-09-29
Rodzaj: Program

Plakat.” La fille mal gardée”/ „Córka źle strzeżona” Ferdinand Hérold 1977-04-17
Sygnatura: 4/292Opis: Projekt plakatu – Maciej Urbaniec
Rodzaj: Plakat

Wkładka obsadowa „Uprowadzenie z Seraju” Wolfgang Amadeusz Mozart
Sygnatura: 2/11Opis: Wkładka obsadowa opery „Uprowadzenie z Seraju” Wolfganga Amadeusza Mozarta z 23 maja 1948 roku, (tzw. drugiej premiery).
Rodzaj: Wkładka obsadowa

Program repertaurowy 04/1943
Opis:Program miesięczny, Kawiarnia-Bar „U Aktorek”, 01-04-1943 – 30-04-1943.
Oryginał druku znajduje się w Archiwum TW-ON dzięki uprzejmości pani Wisławy Ćwiklińskiej, solistki powojennej Sceny Muzyczno-Operowej.
Rodzaj: Program repertuarowy

Plakat „Falstaff” Giuseppe Verdi 06-02-1975
Sygnatura: 4/249Opis: Projekt plakatu - Waldemar Świerzy
Rodzaj: Plakat

Program ze wznowienia „Raj utracony” Krzysztof Penderecki 17-09-1998
Sygnatura: 359/66Opis: Program ze wznowienia. „Raj utracony” Krzysztof Penderecki 17-09-1998
Rodzaj: Program

Program: Teatr Wielki. Dwudziestolecie niepodległości 1938-11-11
Sygnatura: P.1069Opis: Program: Teatr Wielki. Dwudziestolecie niepodległości 1938-11-11. W programie: Słowo wstępne, Hymn Narodowy, „Dzień chwały zabłysnął nam”, „Harnasie” Karol Szymanowski.
Rodzaj: Program

Plakat „Amadigi di Gaula” Georg Friedrich Händel, 21-02-1983
Sygnatura: 4/396Opis: Projekt plakatu – Wiesław Rosocha
Rodzaj: Plakat

Program repertaurowy 01-1982 Teatr Wielki
Opis: Program repertaurowy 01-1982 Teatr WielkiRodzaj: Program repertuarowy

Program z okazji Benefisu baletu, 1918
Sygnatura: P. 810Opis:
Program wydany z okazji benefisu baletu 26 czerwca 1918 roku. W programie: Koncert, Divertissement, „Szeherezada” Nikołaj Rimski-Korsakow.
Recenzja benefisu ukazała się następnego dnia w dzienniku „Głos Wieczorny”:
„Wobec szczelnie zapełnionej i jak zawsze bardzo życzliwie usposobionej widowni odbyło się wczoraj benefisowe przedstawienie naszego baletu, uświetnione w części koncertowej udziałem wszystkich solistów opery i p. Józefa Węgrzyna.
Balet warszawski za dyrekcji pani Korolewicz-Waydowej rozwinął się znacznie, wysubtelnił w wykwintnej stylizacji ruchów i gestów w obrazowych „tańcach artystycznych”, a wystawienie „Szecherezady” zbliżyło go o krok do celów współczesnego rosyjskiego baletu, który czyni z tańca tłómacza akcji dramatycznej utworu, wymaga wszechstronnie wykształconego reżysera i inteligentnych tancerzy - aktorów. Nowoczesny repertuar baletowy, któremu poświęcili swe pióra twórcy tej miary co Delibes, Czajkowski („Dziadek do orzechów”), Głazunow, Debussy, Strawiński, Ravel, Schreker i Strauss, oraz nowe „tańce artystyczne” - będą i nadal są właściwym programem baletowym przyszłego sezonu.
Muzyce do tańców artystycznych poświęcił dyrektor Singer tym razem więcej uwagi, niż w roku zeszłym. Tło orkiestrowe do oddzielnych „divertissements” stanowiły już często utwory muzyczne wartościowe (Chopin, Schubert, Grieg, Paderewski i inni), a takie niesmaczne „składanki” jak wczoraj wykonany pas de trois, w którym mazurek d-dur Chopina występuje w obramowaniu pierwszej części walca cis-moll, przyczepionej do mazurka za pomocą łącznika niewiadomego, ale pospolitego pióra - zaczynają już być wyjątkiem, nie jak to dawniej bywało, regułą, tłomaczącą dyrektora baletu przy wyszukiwaniu tła muzycznego dla scen choreograficznych. Wrażenie z wystawienia „Szeherezady” pod dyrekcją artysty tej miary co p. Wallek-Walewski przekonało chyba dostatecznie, że wykształcony muzyk-dyrygent powinien stać na czele repertuaru baletowego, aby go postawić na prawdziwie artystycznym poziomie. Panom reżyserom warszawskiego baletu trzeba przyznać, że umieją wykorzystać indywidualne uzdolnienia takich wyróżniających się solistów, jak lirycznej Pawińskiej, wybitnie charakterystayznej Gnatowskiej, koloraturowej Lucasówny, świetnego wirtuoaza Zajlicha, pełnej polskiej dzielności, humoru i swady Walczaka, groteskowego Kuleszy, wytwornego Sobiszewskiego. Udział baletu w operach podlegać jednak powinien krytyce pp. dyrygenów i głównego reżysera opery, co w tym sezonie było niezawsze ściśle przestrzegane. Pana Zajlicha zasługą jest podniesienie naszego baletu do europejskiej miary. Różne i poważne jeszcze braki nie powinny nam zamykać oczu na widoczne i bardzo znaczne postępy warszawskiego baletu w tym sezonie w stosunku do lat ubiegłych i to stanowi rękojmię jego dalszego rozwoju”.
M.Sk
Głos Wieczorny, nr 153, 27 czerwca 1918, czwartek.
Rodzaj: Program