-
Tytuł premiery
Julia i Romeo -
TYTUŁ Polski
Julia i Romeo -
Rodzaj wydarzenia
Prapremiera -
GATUNEK I FORMA
Opera kameralna w pięciu scenach -
DATA PREMIERY
19.11.1970 -
Miejsce
Teatr Wielki w Warszawie, Sala Młynarskiego -
Kompozytor
-
Liczba przedstawień
19
-
Realizatorzy (10)
-
Reżyser
-
Asystent reżysera
-
Przekład
-
Kierownictwo muzyczne
-
Scenograf
-
Kierownik chóru (chórmistrz)
-
Choreograf
-
Inspicjent
-
Sufler
-
Asystent scenografa
-
-
Uwagi
Razem z małym księciem. Prapremiera w Piątą rocznicę otwarcia odbudowanego Teatru Wielkiego.10-11 – 4-12-1970 – przedstawienia w ramach przeglądu oper i baletów z okazji 25-lecia Opery Warszawskiej w Polsce Ludowej
-
Wystawienia (19)
- 19.11.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 22.11.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 29.11.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 13.12.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 20.12.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 03.01.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 10.01.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 17.01.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 21.02.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 14.03.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 18.04.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 02.05.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 25.09.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 30.10.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 14.11.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 20.11.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 22.04.1972, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 06.05.1972, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
- 09.05.1972, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
-
Komentarze
Z dwu debiutów danych na otwarcie Sceny Kameralnej Julia i Romeo podoba się powszechnie. Imię Julii stoi w tytule tej opery kameralnej na pierwszym miejscu i postać Julii dominuje też na scenie. Jest nią uczennica szkoły baletowej, Ewa Głowacka (wieloletnia później primabalerina Teatru Wielkiego); podczas swego pierwszego, publicznego występu jest tak śliczna i dziewczęca, jaką zawsze powinna być szekspirowska Julia. W przedstawieniu są wprawdzie trzy pary sławnych kochanków, młodych aktorów, śpiewaków (wykonujących wokalizy) i tancerzy, lecz uwagę przykuwa tylko Julia tańcząca. W rozwieszonej wysoko sieci pełza czarny cień – też tancerz; symbolizuje Fatum. Proporcje między sugestywną muzyką, przekazywanym sensem utworu i teatrem są doskonałe. Zaproszony do reżyserskiej pracy z grupą początkujących artystów Adam Hanuszkiewicz pokazuje wysoką klasę.
autor: Małgorzata Komorowska