• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Julia i Romeo 19.11.1970

  • Tytuł premiery

    Julia i Romeo
  • TYTUŁ Polski

    Julia i Romeo
  • Rodzaj wydarzenia

    Prapremiera
  • GATUNEK I FORMA

    Opera kameralna w pięciu scenach
  • DATA PREMIERY

    19.11.1970
  • Miejsce

    Teatr Wielki w Warszawie, Sala Młynarskiego
  • Kompozytor

    Bernadetta Matuszczak

  • Liczba przedstawień

    19

  • Realizatorzy (10)

    • Reżyser

      • Adam Hanuszkiewicz
    • Asystent reżysera

      • Donka Madej
    • Przekład

      • Jarosław Iwaszkiewicz
    • Kierownictwo muzyczne

      • Jerzy Maksymiuk
    • Scenograf

      • Marian Kołodziej
    • Kierownik chóru (chórmistrz)

      • Józef Bok
    • Choreograf

      • Marta Bochenek
    • Inspicjent

      • Franciszek Tutak, Zygmunt Wojtiuk
    • Sufler

      • Barbara Rakowska, Magdalena Wężyk
    • Asystent scenografa

      • Maria Kamkowska, Iwo Dobiecki
  • Multimedia (9)

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

    Plakat. „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak, 19-11-1970

  • Uwagi

    Razem z małym księciem. Prapremiera w Piątą rocznicę otwarcia odbudowanego Teatru Wielkiego.10-11 – 4-12-1970 – przedstawienia w ramach przeglądu oper i baletów z okazji 25-lecia Opery Warszawskiej w Polsce Ludowej

  • Wystawienia (19)

    • 19.11.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 22.11.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 29.11.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 13.12.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 20.12.1970, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 03.01.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 10.01.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 17.01.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 21.02.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 14.03.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 18.04.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 02.05.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 25.09.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 30.10.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 14.11.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 20.11.1971, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 22.04.1972, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 06.05.1972, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
    • 09.05.1972, Teatr Wielki w Warszawie, Julia i Romeo
  • Druki teatralne (1)

    Plakat. „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak 19-11-1970

  • Kostiumy (4)

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak 19-11-1970

    „Julia i Romeo” Bernadetta Matuszczak 19-11-1970

  • Komentarze

    Z dwu debiutów danych na otwarcie Sceny Kameralnej Julia i Romeo podoba się powszechnie. Imię Julii stoi w tytule tej opery kameralnej na pierwszym miejscu i postać Julii dominuje też na scenie. Jest nią uczennica szkoły baletowej, Ewa Głowacka (wieloletnia później primabalerina Teatru Wielkiego); podczas swego pierwszego, publicznego występu jest tak śliczna i dziewczęca, jaką zawsze powinna być szekspirowska Julia. W przedstawieniu są wprawdzie trzy pary sławnych kochanków, młodych aktorów, śpiewaków (wykonujących wokalizy) i tancerzy, lecz uwagę przykuwa tylko Julia tańcząca. W rozwieszonej wysoko sieci pełza czarny cień – też tancerz; symbolizuje Fatum. Proporcje między sugestywną muzyką, przekazywanym sensem utworu i teatrem są doskonałe. Zaproszony do reżyserskiej pracy z grupą początkujących artystów Adam Hanuszkiewicz pokazuje wysoką klasę.

    autor: Małgorzata Komorowska

Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne