• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Borys Godunow "Kurier Polski"

  • Autor

    Jerzy Waldorff

  • Tytuł czasopisma

    "Kurier Polski"
  • Tytuł

    Borys Godunow
  • Data

    02.02.1960
  • Treść recenzji

    Minionej niedzieli odbyła się premiera „Borysa" na scenie Opery Warszawskiej, z Bernardem Ładyszem w partii tytułowej. Młody Ładysz jest u szczytów rozwoju głosu o niezwykle pięknej barwie i pełni brzmienia. Gra środkami prostymi, ale w sposób, który przekonuje, czasem nawet wstrząsa widownią. Taka prosta i wstrząsająca była śmierć cara Borysa w interpretacji Ładysza. / Szczupłość recenzji nie pozwala mi analizować zalet całej kolejno, licznej obsady „Borysa". Poprzestając na stwierdzeniu, że wszyscy soliści dali siebie, co mogli najlepszego, przytoczę nazwiska jedynie trójki, która w jakiś sposób zaskoczyła widownię. Nowy nabytek Opery Warszawskiej, Barbara Miszel— mezzosopran, łączy piękny głos z piękną aparycją. Edward Pawlak, ceniony bas, nie wyróżniał się dotąd aktorstwem. Tym razem, jako mnich Warłaam, dał postać zaskakująco żywą i soczystą. Jego ballada w karczmie była jednym z najlepszych popisów solowych przedstawienia. Zdzisław Nikodem — tenor, jako obłąkany włóczęga prawdziwie wzruszał, zarówno stworzoną postacią „biedaczyny bożego", jak i doskonale muzykalnym, subtelnym, chwytającym za serce śpiewaniem swych lamentacji. Obie sceny z jego udziałem także dzięki reżyserii Aleksandra Bardiniego głęboko utkwiły mi w pamięci. / Całość prowadził nowy dyrektor i kierownik artystyczny Opery Warszawskiej – Jerzy Semkow. W przerwie rozmawialiśmy o nim z Witoldem Lutosławskim. Byliśmy obaj zdania, że Semkow w krótkim czasie podniósł teatr muzycznie na poziom niepamiętny w Warszawie od przedwojny. Orkiestra grała jak nie ta sama - nareszcie - z pełną precyzją i z pełnym blaskiem, a dyrygent koordynował doskonale spoiście pracę jej z pracą sceny.

  • Inscenizacja (1)

    • Borys Godunow
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne