• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Byk jest nadal największą atrakcją "Rzeczpospolita"

  • Autor

    Jacek Marczyński

  • Tytuł czasopisma

    "Rzeczpospolita"
  • Tytuł

    Byk jest nadal największą atrakcją
  • Data

    31.01.2007
  • Treść recenzji

    Najefektowniej – tak jak na premierze w 1995r. - prezentuje się gigantycznych rozmiarów byk, uśmiercany podczas finałowej sceny korridy. To jednak byk całkiem nowy, pierwszego kazało zniszczyć poprzednie Kierownictwo Opery Narodowej, które zadecydowało, że spektakl powinien zakończyć sceniczny żywot. Obecna dyrekcja przywróciła tę wersję „Carmen”, gdyż cieszyła się powodzeniem u publiczności. / Byk jest atrakcyjnym dodatkiem, ale oglądana ponownie inscenizacja Lecha Majewskiego ma te same wady, co poprzednio. Jej twórca dodał mnóstwo wizualnych ozdobników, ale zupełnie nie poradził sobie z nakreśleniem charakterów głównych postaci oraz relacji między nimi. Gdy we wznowieniu pojawili się nowi wykonawcy, tym bardziej staje się to dostrzegalne. Każdy ma własny pomysł, by zaistnieć na scenie, ale całemu widowisku brakuje dramaturgii. Tym bardziej, że najczęściej soliści śpiewają na proscenium zwróceni wprost do publiczności. / Najlepsze wrażenie sprawia Elżbieta Kaczmarzyk-Janczak, od strony wokalnej jej interpretacja partii Carmen jest przemyślana. Solistka Opery Wrocławskiej za bardzo jednak chce zabłysnąć w Warszawie. / Debiutująca w roli Micaeli Agnieszka Wolska zupełnie nie dba, by wykończyć poszczególne frazy, włoski tenor Mario Leonardi (Don José), dysponuje mocnym głosem pozbawionym cienia subtelności. Mikołaj Zalasiński słynną arię torreadora Escamilia po prostu wykrzyczał. Dyrygent Jose Maria Florencio tym się nie przejmował, prowadził całość z temperamentem, nie przywiązując wagi do takich detali. Byk nie miał więc konkurencji.

  • Inscenizacja (1)

    • Carmen
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne