• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Carmen w Teatrze Wielkim "Życie Warszawy"

  • Autor

    Zdzisław Sierpiński

  • Tytuł czasopisma

    "Życie Warszawy"
  • Tytuł

    Carmen w Teatrze Wielkim
  • Data

    25.07.1967
  • Treść recenzji

    Zaproszenie zagranicznych realizatorów było dobrym pomysłem, "Carmen" w reżyserii Erharda Fischera przez cały czas utrzymana była w żywym tempie, chóry plastycznie akcentowały układy sceny, a soliści sprawiali wrażenie, jakby sami dali się porwać swoimi rolami, grali swobodnie, wykazując się aktorskimi walorami, nieczęsto oglądanymi na tej scenie. Nawet wtedy, gdy oryginalne, ale nie najszczęśliwsze chyba w pomyśle dekoracje utrudniały to zadanie. Wysoka zabudowa sceny, mosty, pomosty, schody, deski — wszystko to ciekawe przy pierwszym odsłonięciu kurtyny, nużące i monotonne było w dalszych scenach. Szczególnym zjawiskiem w tej operze była wykonawczyni tytułowej partii — Krystyna Szostek-Radkowa. To, co zobaczyliśmy w „Carmen", przeszło wszystkie dotychczasowe doświadczenia. Była to Carmen pełna uroku i wdzięku, zalotna i tajemnicza, rozpustnie wesoła, to znów wzruszająca liryzmem w scenach miłosnych, żywiołowa a zarazem stonowana w środkach wyrazu. Śpiewaczka wykonywała z niesłychaną swobodą swoją partię wokalną a zarazem grała przez cały czas, ze zdumiewającą swobodą i naturalnością. / Wiesław Ochman, artysta obdarzony pięknym tenorem, dysponujący świetnymi warunkami scenicznymi, właściwie utrafił swoją partię: był naiwnie nieporadny wobec pierwszego wybuchu uczuć Carmen, trafnie rozegrał scenę walki pomiędzy poczuciem obowiązku a miłością (w akcie 11), aby wreszcie nie przesadzić w uczuciach gniewu i zemsty, stonować je w osobiście wygranej tragedii. Popisowo wykonana aria z kwiatkiem, świetna scena z Escamillo, pełna napięcia gra i śpiew w finale… Halina Słonicka doskonale wywiązała się z bardzo trudnej partii Micaeli, umiała z tej bardzo mdłej roli wyjść obronną ręką, nie przesadzając w ckliwym liryzmie. Podobnie udany był również występ Bożeny Kinarz-Mikołajczyk w tej partii.

  • Inscenizacja (1)

    • Carmen
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne