• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Chór na balkonach czyli "Parsifal" w Teatrze Wielkim "Życie Warszawy"

  • Autor

    Ewa Solińska

  • Tytuł czasopisma

    "Życie Warszawy"
  • Tytuł

    Chór na balkonach czyli "Parsifal" w Teatrze Wielkim
  • Data

    27-28.03.1993
  • Treść recenzji

    Uroczyste misterium sceniczne, jak nazwał je twórca, wystawiono w koprodukcji. Reżyserem „Parsifala” jest Niemiec, podobnie jak scenograf. Batutę dyrygencką dzierży polski kapelmistrz, polscy wokaliści śpiewają po niemiecku. / Udana to współpraca, chociaż trudno mówić o idealnych rezultatach. Zaprzysięgłych wielbicieli twórczości mistrza z Bayreuth zirytują kiksy w orkiestrze psujące niekiedy podniosły, misteryjny nastrój. Widzów, którzy dotrwają do trzeciego aktu zaskoczy, po interesująco zaprezentowanej koncepcji aktów pierwszego, a zwłaszcza drugiego, pełnego życia i kolorów, nijakość dekoracji i brak pomysłu scenicznego dla aktu trzeciego. / A jednak warto przyjść do Teatru Wielkiego posłuchać polskich artystów i przekonać się, że potrafią śpiewać Wagnera, tak jak Zenon Kosnowski partię Amfotrasa, czy Włodzimierz Zalewski (Gurnemanz). Trzeba przyjść dla kreującej partię Kundry Hanny Lisowskiej, wybitnej wagnerowskiej śpiewaczki. / Partię Parsifala, powierzono trafnie młodemu tenorowi z Wiednia, Grzegorzowi Cabanowi. Zaprezentował solidny profesjonalizm i pięknie brzmiący głos. / Ważną funkcję w „Parsifalu" pełnią chóry. Pomysł, aby umieścić część 150-osobowego zespołu śpiewaków na najwyższych balkonach widowni zasługuje na uznanie. Cudownie odrealnione, niemal idealnie przeźroczyste brzmienie głosów z balkonów stapia się w jedność z orkiestrą i chórami będącymi na scenie, dając nadzwyczajną jakość brzmieniową.

  • Inscenizacja (1)

    • Parsifal
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne