• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

"Cyrulik" monumentalny? "Ruch Muzyczny"

  • Autor

    Józef Kański

  • Tytuł czasopisma

    "Ruch Muzyczny"
  • Tytuł

    "Cyrulik" monumentalny?
  • Data

    15.08.1971
  • Treść recenzji

    Już w trakcie uwentury przy odsłoniętej kurtynie z ruchomych elementów powstaje na oczach widza nieomal całe miasto o monumentalnej architekturze, przy czym równocześnie oglądamy ewolucję grupy baletowej w strojach rodem z commedia dell'arte. Wnętrze domu doktora Bartolo to raczej książęcy pałac, a strój Rozyny kojarzy się nawet bezpośrednio ze słynnym portretem Infantki Velasqueza, narzucając oczywiście aktorce niejaką hieratycznośc ruchów i zachowania. Również hrabia Almaviva wkracza na scenę od razu we wspaniałym stroju arystokraty - niepomny, że ma przecież udawać skromnego młodzieńca. Cała zresztą sceneria jest doprawdy piękna i urokliwa; ma też, co jest chyba najistotniejsze, swój własny, niepowtarzalny nastrój. / Warszawskie przedstawienie jest monumentalne i solenne, przeładowane mnóstwem szczegółów - wobec czego nie ma mowy o lekkości i prostocie. Wśród potężnych dekoracji gubią się i zatracają swe indywidualne charaktery poszczególne postaci, wobec czego nie ma mowy także o komedii. / Bywa "Cyrulik sewilski" polem świetnego popisu śpiewaczek i śpiewaków wielkiej miary. Pola Lipińska dała w partii Rozyny kto wie, czy nie najlepszą swoją życiową kreację. / Debiutujący na operowym gruncie od razu tak ryzykowną i odpowiedzialną pozycją Antoni Wit prowadził przedstawienie sumiennie i na ogół poprawnie, jednak nie wszystkie tempa wydawały się najszczęśliwsze, a całości także od tej strony brakowało lekkości i finezji.

  • Inscenizacja (1)

    • Cyrulik sewilski
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne