• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Dramat i sukces pani Joanny "Kurier Polski"

  • Autor

    Henryk Swolkień

  • Tytuł czasopisma

    "Kurier Polski"
  • Tytuł

    Dramat i sukces pani Joanny
  • Data

    23.11.1987
  • Treść recenzji

    Widzów przeniesiono na przyciemnioną scenę obrotową, przesuwającą się do przodu i do tyłu, kręcącą z biegiem wskazówek zegara. Pod nami działała i, przyznaję się, budziła odrobinę grozy, tajemnicza maszyneria. Widowisko ukazywano chwilami w kilku jednocześnie planach, coś tam spływało z góry, zapalały sie płomienie, unosiły dymy, płynące z dalszego planu rzeźby okazywały się żywymi ludźmi. Biały koń już nie stał w miejscu jak w „Traviacie", lecz można go było podziwiać w ruchu. Ten, jak na spotkaniu z dumą powiedział dyr. Robert Satanowski - „festiwal techniki", mógł budzić uznanie dla pomysłowości inscenizacji i koordynacji, dzięki której wszystko już po godzinie i 10 minutach skończyło sie bez wypadku. / Sukces całości był niewątpliwy, również i wtedy, gdy widowisko nabierało cech słuchowiska. A także baletu. Czy może pantomimy? Dzieci śpiewały przyjemnie, choć nie zawsze rozumiało się słowa. / W całości rzecz podobała mi się. Cieszyłem się, że inscenizator mógł mieć wreszcie pełne pole do wyżycia się i nawet krytycy, ci - jak ja - konserwatywni, zacofani, niewolnicy tradycji, głosiciele prymatu muzyki, wszystko mu przebaczą. Bo to chyba szansa, że estetyka „Bram raju" nie zdominuje przyszłych inscenizacji pozycji klasycznych. / Co wyznawszy, stwierdzić muszę, że przeżyć muzycznych w sensie głębszym, na tym najkrótszym ze znanych mi dramatów muzycznych, nie miałem.

  • Inscenizacja (1)

    • Bramy raju
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne