• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Haendel w Operze Warszawskiej "Przegląd Kulturalny"

  • Autor

    Jan Weber

  • Tytuł czasopisma

    "Przegląd Kulturalny"
  • Tytuł

    Haendel w Operze Warszawskiej
  • Data

    17.05.1962
  • Treść recenzji

    Po raz pierwszy od bardzo wielu lat na deskach warszawskiej sceny operowej zagościł Haendel. Dwa są powody, dla których dobrze się stało, że dyrektor Bohdan Wodiczko zaplanował i wystawił „Cezara”. Pierwszy powód – to sprawdzian przygotowania naszych śpiewaków do wykonywania muzyki o wyraźnie określonym stylu i specyfice, drugi zaś – to sprawdzian samokrytycyzmu wobec usterek i błędów, wobec własnej niezaradności w poruszaniu się zarówno na barokowej pięciolinii, jak i na scenie w sytuacjach, gdzie patetyczne gesty z „Cyganerii” nie wystarczają. Wielki sukces odniósł Mieczysław Mierzejewski, który wydobył z orkiestry barokowy puls i specyficzny dla tej muzyki klimat. Orkiestra grała czasami nieczysto, nie najpiękniejszą barwą, ale to był Haendel, krzepki, zdrowy, pełen wigoru i swoistego wykwintu. Spośród solistów największe wrażenie sprawiła Barbara Miszel, która w tragicznej roli Kornelii ujęła nie tylko kunsztem wokalnym (śpiewała bardzo wyrównanym, opanowanym i pięknym głosem), ale przede wszystkim głęboką ekspresją, płynącą z każdej nuty oraz prawdziwie królewską godnością i naturalnością. Podobne słowa szczerego uznania należą się również Kazimierzowi Pustelakowi, który jako Sekstus, syn Kornelii, tworzył z Barbarą Miszel znakomicie wyrównany duet. Dla samej sceny pożegnania (koniec I aktu) warto przyjść na Nowogrodzką i… zostać aż do końca przedstawienia.

  • Inscenizacja (1)

    • Juliusz Cezar
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne