• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Ludzie i "Manekiny" "Sztandar Młodych"

  • Autor

    Ewa Solińska

  • Tytuł czasopisma

    "Sztandar Młodych"
  • Tytuł

    Ludzie i "Manekiny"
  • Data

    20.10.1982
  • Treść recenzji

    Dawno nie mieliśmy okazji oglądania i słuchania dzieła tak znakomitego, w każdym z elementów składających się na całość spektaklu! A więc muzyka: komunikatywna mimo jak najbardziej współczesnych środków warsztatu kompozytorskiego, wspaniale oddająca muzyczność prozy genialnego pisarza z Drohobycza i jej niezapomniany sugestywny klimat. Inscenizacja dramatu, dekoracje, kostiumy, wreszcie sprawność reżyserska dopełnia kształtu dzieła. Rodziło się ono - co zresztą można wyczuć od razu - jako całość: pomysły autorów przyszłego spektaklu inspirowały kompozytora, jego muzyka wraz z librettem posuwała naprzód zamysły realizatorów. Tylko w tak ścisłej współpracy, wzajemnym porozumieniu, rzec można symbiozie, mogło powstać coś tak wspaniałego. / Debiutantką w tym spektaklu jest młodziutka, efektowna i nie tylko zgodnie z intencjami realizatorów ponętna Ewa Gawrońska. Służąca Adela w jej wykonaniu przeistoczona w demonicznie kuszącą Magdę Wang, pozostaje w pamięci również dzięki czarowi głosu i motywowi muzycznemu jej właśnie przeznaczonemu do wyśpiewania. Irena Ślifarska - znakomita aktorsko i wokalnie jako nieszczęśliwa Królowa Draga, ukazała nam jak powinny wyglądać królowe ze snów. Najtrudniejszą, bo również wiodącą partię miał w „Manekinach" Jerzy Artysz. Udowodnił on słuchaczom raz jeszcze, jak świetnym i wszechstronnym jest artystą. W tym przedstawieniu bowiem aktorstwo i sztuka wokalna muszą stanowić jedność. I rzeczywiście stanowią ją. Tak więc i dlatego tak długo pozostajemy pod wrażeniem i urokiem spektaklu. Sądzę, że nie jestem jedyną z oklaskujących premierowe przedstawienie, która zaliczy je do najbardziej udanych, jakie dane nam było oglądać.

  • Inscenizacja (1)

    • Manekiny
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne