• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Ludzie z miasta "Rzeczpospolita"

  • Autor

    Jacek Marczyński

  • Tytuł czasopisma

    "Rzeczpospolita"
  • Tytuł

    Ludzie z miasta
  • Data

    06-07.06.1987
  • Treść recenzji

    Mamy tu do czynienia z mieszanką fantazji Bułhakowa i tradycji niemieckiego ekspresjonizmu z tak charakterystycznym dla tego nurtu zagęszczeniem i drapieżnością sytuacji, eksponujących mroczne strony ludzkiej egzystencji. Twórcy spektaklu: reżyser Marek Grzesiński i scenograf Andrzej Majewski rozgrywają rzecz całą w anonimowym w gruncie rzeczy mieście, wśród złowrogich szarych kamienic, gdzie ludzie nie mogą być dobrzy. / Trudno właściwie dzieło Rainera Kunada nazwać operą. To po prostu spektakl muzyczny. / Nie było jeszcze w Teatrze Wielkim tak konsekwentnie prowadzonego spektaklu i nie obcowaliśmy jeszcze z tak atrakcyjnym wizualnie teatrem muzycznym. / Sukces Teatru Wielkiego jest tym większy, że potrafił dla tak olbrzymiego przedsięwzięcia przygotować dwie ogromne obsady. Jest jednak rzeczą charakterystyczną, że najlepiej zaprezentowali się młodzi soliści, bardziej chyba chętni do pracy aktorskiej. Ten rodzaj teatru wymaga bowiem czegoś więcej niż tylko śpiewania. Widać to choćby po obsadzie ról tytułowych, choć obie są bardzo dobre, to jednak Wanda Bargiełowska (Małgorzata) i Kazimierz Pustelak (Mistrz) troszczyli się przede wszystkim o piękny dźwięk, a Jadwiga Teresa Stępień i Krzysztof Szmyt dodali do tego również dbałość o staranne podanie słowa. / Takiej zresztą mnogości planów nie oglądaliśmy na scenie w żadnym teatrze muzycznym. Wspomnieć trzeba również koniecznie o Marku Wojciechowskim (Woland), który z dnia na dzień i bez próby podjął się nagłego zastępstwa i o Jerzym Ostapiuku, który mimo choroby, wystąpił w tej samej roli w pierwszej premierze. / Premierowa publiczność przyjęła „Mistrza i Małgorzatę" bardzo serdecznie.

  • Inscenizacja (1)

    • Mistrz i Małgorzata
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne