• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Niefortunny "Don Carlos" "Ruch Muzyczny"

  • Autor

    Józef Kański

  • Tytuł czasopisma

    "Ruch Muzyczny"
  • Tytuł

    Niefortunny "Don Carlos"
  • Data

    26.11.2000
  • Treść recenzji

    Nie przypominam też sobie, abym w którymkolwiek z naszych teatrów był świadkiem tak gwałtownej i hałaśliwej manifestacji niezadowolenia jak ta, którą skwitowano niedawną premierę nowej inscenizacji „Don Carlosa” w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Trudno się jednak dziwić… / Poszczególni bohaterowie dramatu snują się po scenie trochę bez celu, nie prowadzeni konsekwentnie przez reżysera i nie zawiązujący między sobą czytelnej i angażującej emocjonalnie widza akcji. / Na dobrą sprawę tylko Izabella Kłosińska w roli nieszczęśliwej królowej Elżbiety potrafiła, niejako we własnym zakresie, stworzyć żywą, wiarygodną i poruszającą widza postać sceniczną; pięknie też (choć, jak się zdaje, na pograniczu swoich wokalnych możliwości, co zawsze może być niebezpieczne) zaśpiewała swoją trudną i wyczerpującą partię. / Prawdziwie zaś wspaniałą wokalną kreację dała Anna Lubańska w partii księżnej Eboli; zwłaszcza jej efektowna canzona w II akcie, zakończona brawurową koloraturową kadencją, podbiła widownię. Był to jednak jedyny chyba wybitny i przez nikogo nie kwestionowany walor tego spektaklu. / Orkiestra pod dynamiczną batutą Jacka Kaspszyka w niejednym epizodzie brzmiała bardzo pięknie. Ale w dalszym toku opery dyrygent wielokrotnie zdawał się zapominać, że siłę brzmienia zespołu orkiestrowego trzeba dostosowywać do wokalnych możliwości artystów, jacy się akurat na tej scenie znajdują. Efekt niestety nie mógł być szczęśliwy.

  • Inscenizacja (1)

    • Don Carlos
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne