• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Nowa inscenizacja "Strasznego dworu" "Express Wieczorny"

  • Autor

    Bogusław Brelik

  • Tytuł czasopisma

    "Express Wieczorny"
  • Tytuł

    Nowa inscenizacja "Strasznego dworu"
  • Data

    07.07.1972
  • Treść recenzji

    Reżyser — Maciej Prus — wyszedł z najsłuszniejszego chyba założenia, że libretto „Strasznego dworu" jest nie mniej komediowe niż „Zemsta" czy „Fircyk w zalotach", i że pełne inwencji podkreślenie komizmu opery dziełu temu wyjść może tylko na dobre. / Partie Stefana i Zbigniewa śpiewali Bogdan Paprocki i Leonard Mróz. Obydwaj znakomicie podchwycili koncepcję reżysera: byli młodzieńczy, weseli i pełni werwy. Leonard Mróz dysponuje głosem rzadkiej piękności, a wydaje mi się, że jest na najlepszej drodze do wyzwolenia się z nienaturalnej jeszcze emisji i sztucznej artykulacji samogłosek. Nie umiem natomiast znaleźć dość słów zachwytu i podziwu dla śpiewu i dyscypliny aktorskiej Bogdana Paprockiego. Śpiewał piękniej niż kiedykolwiek, z niesłychaną maestrią władając głosem o świeżej i młodzieńczej barwie. / Nowe przedstawienie „Strasznego dworu", dowcipne, urokliwe i piękne, zaczyna się w zasadzie dopiero od drugiego aktu. Mimo zastrzeżeń, jakie budzić mogą, i chyba nawet powinny, kostiumy rycerskie oraz uniformy tancerzy, Krystyna Zachwatowicz — jak należało się spodziewać — zaprezentowała znakomitą, w pełni wykorzystaną przez reżysera oprawę scenograficzną oraz wspaniałą galerię szlacheckich i wiejskich kostiumów. / Piana, oszałamiające mistrzostwem, są zresztą jedną z najpiękniejszych zalet tego przedstawienia. Orkiestra, sprawnie prowadzona przez Jana Krenza, ani przez moment nie zagłuszyła śpiewanych pianissimo scen ansamblowych. / Niezmiernie miło jest stwierdzić, że nowa inscenizacja „Strasznego dworu" to radosne i dobre przedstawienie nowoczesnego teatru operowego. Wiele pięknie wykonywanej muzyki i sporo dobrej zabawy.

  • Inscenizacja (1)

    • Straszny dwór
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne