• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Nowy "Kniaź Igor" - na kraj i na eksport 26.11.1989

  • Autor

    Lucjan Kydryński

  • Tytuł czasopisma

    "Przekrój"
  • Tytuł

    Nowy "Kniaź Igor" - na kraj i na eksport
  • Data

    26.11.1989
  • Treść recenzji

    Warszawski Teatr Wielki wybrał się do Wiednia, by w słynnej tamtejszej Staatsoper wystawić kilka pozycji ze swego coraz bogatszego i coraz bardziej urozmaiconego repertuaru. Wydarzenie warte odnotowania, jest to bowiem bodaj pierwsza od blisko stu lat wizyta polskiego zespołu w szacownym gmachu przy Ringu, a w ogóle pierwsza w dziejach zespołu warszawskiego. Pokazano w Wiedniu "Straszny dwór" oraz "Króla Rogera", "Manekiny" i "Kniazia Igora". / Dyrektor Satanowski, przywracając obszerne fragmenty III aktu, zazwyczaj w całości opuszczanego przez inscenizatorów, wydłużył spektakl do trzech i pół godziny, co w dzisiejszych nerwowych czasach może stać się dla widzów i słuchaczy niebezpiecznie nużące. Zwłaszcza, że inscenizacja Adamika nie jest na tyle atrakcyjna, by przez tak długi czas przykuwać uwagę; utrzymana w bardzo tradycyjnym stylu, przypomina dawne, ongiś bardzo dobre zresztą, spektakle moskiewskiego "Bolszoj". Że jednak teraz w świecie wielka moda na rosyjskość, właśnie taki spektakl ma zapewne większe szanse powodzenia na zachodnich scenach, niż miałoby może efektowniejsze, lecz bardzo uniwersalne w środkach wyrazu widowisko. / Jestem więc raczej spokojny o odbiór przedstawień zarówno w Wiedniu, jak i w Paryżu, dokąd "Igor" "wybiera się" wczesną wiosną. Zwłaszcza, że w ramach tej stylistyki zrealizowany został bardzo pięknie. Wielkie brawa dla scenografii i kostiumów Barbary Kędzierskiej (przede wszystkim za scenę w obozie Połowców)!

  • Inscenizacja (1)

    • Kniaź Igor
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne