• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

O Verdim i warszawskim "Falstaffie" "Kierunki"

  • Autor

    Kazimierz Lisiewicz

  • Tytuł czasopisma

    "Kierunki"
  • Tytuł

    O Verdim i warszawskim "Falstaffie"
  • Data

    23.02.1975
  • Treść recenzji

    Muzyka „Falstaffa” wykonana dostała tak przez solistów, jak chór i orkiestrę, scherzando — takie określenie najtrafniej chyba oddaje charakter ostatniego dzieła Verdiego. Dojrzałość Korda to nie tylko umiejętność wydobycia z partytury i zrealizowania wszystkich niuansów i komediowych „smaczków” dźwiękowych, to również poglądowy pokaz prowadzenia solistów oraz doskonałe dysponowanie dwoma planami muzycznymi — scenicznym i orkiestrowym. Poprowadzenie ostatniej, piekielnie trudnej, finałowej fugi stało się czymś w rodzaju mistrzowskiej legitymacji Korda — dyrygenta operowego. W każdym razie zrozumiałem w tym momencie istotę sukcesów Korda na pierwszej scenie operowej świata — na scenie nowojorskiej Metropolitan Opera House. / Mieliśmy nie tak dawno premierę „Tannhäusera” i prapremierę polskiego dzieła „Chłopi”, występował już w tym roku na deskach Teatru Wielkiego pierwszy bas świata Mikołaj Giaurow, śpiewała znakomita szwedzka sopranistka Elisabeth Söderström. Bieżący sezon przyniesie nam jeszcze m.in. gościnne występy najsłynniejszej ze słynnych Birgit Nilsson. Teraz podziwialiśmy kunszt Evansa i rezultaty pracy reżyserskiej Reginy Resnik. Kazimierz Kord otworzył listę polskich dyrygentów, którzy choć odnoszą sukcesy za granicą, nie wiadomo dlaczego nie byli zapraszani do współpracy z Teatrem Wielkim. Po Kordzie przygotowywać będą w Warszawie operowe premiery Jan Krenz, Henryk Czyż i Jerzy Semkow. / Jakby nowy wiatr powiał w warszawskim Teatrze Wielkim. Nareszcie!

  • Inscenizacja (1)

    • Falstaff
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne