-
Autor
-
Tytuł czasopisma
"Odra" -
Data
07.08.1995
-
Treść recenzji
Muzyka Joanny Bruzdowicz jest równie okrutna, jak libretto. Fragmenty tonalne splatają się dramatycznie z atonalnymi, towarzyszącymi aktom terroru, bólu, przerażenia; automatyczność działania nieludzkiej machiny ilustrują fragmenty muzyki elektronicznej. Skazaniec i wartownicy są postaciami niemymi, ich pantomimiczne działania są ilustrowane muzyką. Oficer i podróżny (Robert Dymowski i Ryszard Wróblewski) śpiewają i mówią w gwałtownych skokach interwałów i kontrastach dynamicznych. Reżyser Christopher Martin umieścił „bronę śmierci", zbudowaną z okrutnym realizmem przez Wiesława Olko, wśród siedzących na scenie widzów. Drastyczne światło, sterowane przez reżysera światła Dawida Lawrence'a, wzmacnia grozę. Orkiestrą kameralną dyryguje Meir Minsky.