• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Otello i zespół "Życie Literackie"

  • Autor

    Wojciech Dzieduszycki

  • Tytuł czasopisma

    "Życie Literackie"
  • Tytuł

    Otello i zespół
  • Data

    06.07.1969
  • Treść recenzji

    „Otello" jest pierwszym przedstawieniem, w którym autentyczna pasja twórcy spotkała się z autentyczną pasją głównych realizatorów spektaklu: Jana Krenza, Aleksandra Bardiniego i Andrzeja Majewskiego, i z autentycznym zaangażowaniem całego zespołu wykonawców. I to jest główną przyczyną — przy wszystkich zaletach artystycznych i technicznych tego przedstawienia — że „Otello" w Teatrze Wielkim robi na nas tak wielkie wrażenie. / Od pierwszych taktów jesteśmy pochłonięci gorącą atmosferą spektaklu. Jan Krenz prowadzi przedstawienie w sposób elektryzujący. Muzyka przestaje być ilustracją szalejącej burzy, porywa, wciąga w atmosferę burzy! Na scenie pod przewalającymi się zwałami chmur — tłum pełen niepokoju kłębi się nad brzegiem morza. (…) O śpiewie i aktorstwie Romana Węgrzyna, Krystyny Jamroz, Barbary Nieman, Władysława Malczewskiego, kreujących partie Otella, Desdemony, Jagona, można by powiedzieć całą litanię pochwał i zachwytów, ale — wydaje mi się — najważniejszym atutem wszystkich wykonawców jest owa autentyczna pasja, z jaką wcielają się w szekspirowskie postacie, z jaką śpiewają swoje partie. I zespolenie ensemblu w jedną całość! „Otello" w Teatrze Wielkim dowodzi, że nawet teatr wielkich indywidualności może być teatrem zespołowym. (…) „OtelIo" — przy zachowaniu całej złożoności niezbędnej konwencji operowej — to prawdziwy teatr przekazujący słuchaczom prawdę, piękno, pasję zawartą w arcydziele Verdiego. Po zobaczeniu takiego spektaklu lżej się robi na sercu: można uwierzyć, że chude lata warszawskiego Teatru Wielkiego mają się ku końcowi...

  • Inscenizacja (1)

    • Otello
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne