-
Autor
-
Tytuł czasopisma
"Express Wieczorny" -
Tytuł
Sonata Belzebuba -
Data
15.02.1984
-
Treść recenzji
Jednak muzyka dobrego kompozytora, dobrze napisana, jest tu czymś więcej niż tylko „damą do towarzystwa". Jej ingerencję usprawiedliwia temat, sprawy twórczości muzycznej, obsesja Czystej Formy, sceny w piekle, które okazują się kabaretem - czy raczej odwrotnie. Teatr absurdu i groteski jest dobranym małżeństwem, ze współczesnym językiem brzmieniowym, nawet jeżeli klimat dźwiękowy nie jest nazbyt groteskowy i absurdalny, częściej patetyczny niż ironiczny czy parodystyczny. / Muzyka dobrze „siedzi" w tym spektaklu. Korespondencja między charakterem muzyki, akcentami retro i groteski w reżyserii, scenografii i choreografii, wyraźnie zarysowane postacie (Jadwiga Gadulanka, Kazimierz Przyłubski, Maciej Witkiewicz, Erwin Nowiaszek, Piotr Czajkowski, Edward Pawlak, Halina Słonicka, Grażyna Tonkiel i in.), mogą liczyć na powodzenie. Już zresztą sprawdzone.