• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Studenci na muzycznych scenach "Teatr"

  • Autor

    Małgorzata Komorowska

  • Tytuł czasopisma

    "Teatr"
  • Tytuł

    Studenci na muzycznych scenach
  • Data

    20.07.1980
  • Treść recenzji

    Względy dydaktyczne przemawiają na korzyść wyboru przez uczelnię tej właśnie pozycji. Wiele równorzędnych w zasadzie ról, język muzyczny odbiegający od XIX-wiecznych kanonów, świetny materiał teatralny, wspaniała tradycja literacka (Fredro!), poszerzenie obszaru polskiej tradycji operowej. Poza tym, kosztem pewnych skrótów w partyturze, wprowadzono kilka autentycznych dialogów z Fredrowskiej komedii, co podniosło wysoko walory szkoleniowe pracy studentów nad premierą. / Dana na wielkiej scenie, miała charakter wielkiego przedstawienia, acz bez spodziewanego przy takich ambicjach ogólnego wysokiego poziomu całości, co może zrozumiałe w przypadku spektaklu studenckiego, lecz niezbyt zaszczytne. Autorem scenografii był Wiktor Zin — dworek polski w II akcie zbudował piękny, jak to i Zin potrafi, ale spowodował nim zamęt w logice inscenizacji. / Odnosiło się wrażenie, że stronę muzyczną spektaklu uratowała raczej batuta utalentowanego Michała Kamenskięgo, studenta II roku dyrygentury z klasy rektora Bogusława Madeya, niż roczny trud figurującego na afiszu kierownika muzycznego „Dam i huzarów", Józefa Klimanka. Czujność Kamenskego pozwoliła jemu oraz orkiestrze Akademii brzmieć spoiście, a w solówkach instrumentalnych precyzyjnie, i przemknąć z sukcesem przez wszystkie pułapki, jakie zastawiali na niego stremowani koledzy na scenie. Dały się słyszeć prawidłowo szkolone i dobre, nośne głosy, jak tenor Jerzego Sawkiewicza (Edmund), baryton Włodzimierza Polatyńskiego (Rotmistrz), mezzosopran Jadwigi Czermińskiej (Pani Orgonowa) i inne.

  • Inscenizacja (1)

    • Damy i huzary
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne