• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Świetna premiera "Życie Warszawy"

  • Autor

    Zdzisław Sierpiński

  • Tytuł czasopisma

    "Życie Warszawy"
  • Tytuł

    Świetna premiera
  • Data

    02.04.1969
  • Treść recenzji

    Powiedzmy od razu, że orkiestra znakomicie poradziła sobie z tym trudnym zadaniem. Wydaje mi się, że tak dobrze podanej muzyki nie słyszeliśmy jeszcze w TW od czasów jego otwarcia. Dyskretnie – ani razu nie pokrywając śpiewu solistów czy chóru – towarzyszyła wydarzeniom scenicznym, a jednak skupiała przez cały czas na sobie uwagę, jakby to był koncert estradowy. Jeżeli chodzi o chór – to dawno już jest on mocną stroną tego teatru; również i tym razem jego kilka wejść było pięknym popisem zbiorowego śpiewu. (…) W oprawie wspaniałej scenografii (nagradzanej oklaskami przy każdym podniesieniu kurtyny!) oglądaliśmy piękne widowisko, ze szczególnie porywającą pierwszą odsłoną, kiedy tłumy na brzegu obserwują zmaganie się statku Otella z burzą na morzu. / Współpraca reżysera ze śpiewakami również dała dobre efekty. Warszawski debiut Romana Węgrzyna (Otello) wypadł nad wyraz pomyślnie. Obdarzony dobrym głosem, trudy ciężkiej partii tytułowej pokonywał w sposób zasługujący na pełne uznanie. (…) Występ Krystyny Jamroz (Desdemona) to pierwszy występ premierowy na tej scenie znakomitej śpiewaczki, obdarzonej do tego bogatym talentem aktorskim. Wspaniały głos, mocny i wyrównany w całej skali; wnikliwa umiejętność posługiwania się bogatym aparatem wokalnym do cieniowania nastrojów, kultura muzyczna – wszystko to w połączeniu jeszcze z subtelnymi niuansami gry aktorskiej stworzyło pogłębioną sylwetkę kobiety zakochanej, nieszczęśliwej, cierpiącej ofiary podłych intryg Jagona i niesłusznych podejrzeń chorobliwie zazdrosnego Otella. / Jagon (Władysław Malczewski) to również wokalnie i aktorsko wygrana do końca postać. Wreszcie Zdzisłam Nikodem (Kasjo), partia, którą ten artysta może zapisać na konto swoich dużych osiągnięć.

  • Inscenizacja (1)

    • Otello
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne