• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Tragiczna opera o trzech kartach "Trybuna Ludu"

  • Autor

    Józef Kański

  • Tytuł czasopisma

    "Trybuna Ludu"
  • Tytuł

    Tragiczna opera o trzech kartach
  • Data

    06.01.1989
  • Treść recenzji

    „Dama pikowa” zrealizowana i pokazana operowej publiczności przed niewielu dniami odznacza się niewątpliwie imponującym rozmachem, na jaki pozwala ogromna i znakomicie wyposażona scena. Zasługa to w wielkiej mierze Roberta Satanowskiego, który postanowił wystawić operę Czajkowskiego w całości, bez praktykowanych często skrótów, przywracając w ten sposób szereg barwnych, pełnych życia scen zbiorowych (lub ich fragmentów), pomysłowo i efektownie rozwiązanych przez reżysera Marka Weiss-Grzesińskiego. Zasługa to także utalentowanego scenografa Wiesława Olko, twórcy świetnych dekoracji, oraz Ireny Biegańskiej, która zaprojektowała wspaniale zaiste kostiumy. Nie wszyscy może z pełnym przekonaniem przyjęli fakt, iż wielki bal w drugim akcie, miast we wspaniałym petersburskim pałacu, odbywa się... pod gołym niebem, jednak barwność i bujność tej sceny przyćmiła ewentualne wątpliwości. / Przedstawienie „Damy pikowej", obok pięknych wrażeń, pozostawiło także pewien niedosyt. Zabrakło mianowicie po trosze owej wspomnianej już atmosfery niesamowitości i fatalizmu ciążącego nad bohaterami akcji. / Z dwóch kolejnych wieczorów, nazwanych premierowymi, większe uznanie obudzić mógł raczej drugi - właśnie dlatego, iż lepiej znacznie zaprezentowali się tu odtwórcy partii Lizy i Hermana - obdarzona pięknym sopranem Larysa Szewczenko oraz bardzo dobry tenor Aleksiej Stieblanko, a i Raisa Kptowa ładnie zaśpiewała partię Hrabiny. / Podczas wieczoru pierwszego natomiast głównym bohaterem okazał sie Florian Skulski, bardzo pięknie śpiewający księcia Jeleckiego.

Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne