• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Wokalne mistrzostwo "Nasz Dziennik"

  • Autor

    Adam Czopek

  • Tytuł czasopisma

    "Nasz Dziennik"
  • Tytuł

    Wokalne mistrzostwo
  • Data

    03.10.2000
  • Treść recenzji

    Dobrze się stało, że dyrekcja Teatru Wielkiego Opery Narodowej, mając do dyspozycji tej klasy śpiewaczkę co Ewa Podleś, zdecydowała się - z myślą o jej wokalnym kunszcie - wystawić jeszcze po wojnie nie realizowanego „Tankreda" Gioacchino Rossiniego. Dzięki tej decyzji i my mogliśmy w końcu poznać kreację naszej wielkiej śpiewaczki, dla której tytułowa partia w tej operze jest, od wielu lat, bodaj największym z artystycznych osiągnięć. Jako Tankreda podziwiano Ewę Podleś na wielu scenach świata, z weneckim La Fenice i mediolańską La Scalą włącznie. / Warszawska inscenizacja zrealizowana przez Tomasza Koninę najoszczędniejszymi - z możliwych - środkami ujmuje ascetyczną prostotą. Reżyser osiąga to dzięki prostej, pełnej przestrzeni scenografii Borisa F Kudlički, pięknym kostiumom Zofii de Ines oraz dobrze prowadzonym projekcjom świetlnym. Taka konstrukcja dramatyczna akcji i zawarte w śpiewie bohaterów emocje stają się jeszcze bardziej wyraziste i wymowne. Byłoby dobrze, gdyby jeszcze udało się reżyserowi osiągnąć większą płynność dramaturgiczną w poszczególnych obrazach. / Jednak warszawski „Tankred" to przede wszystkim wspaniała kreacja wokalna i aktorska Ewy Podleś - jednej z największych w świecie odtwórczyń wirtuozowskich partii w operach Rossiniego. / Warszawski „Tankred" dał nam jeszcze okazję do spotkania ze znakomitym dyrygentem Alberto Zeddą, któremu zawdzięczamy piękne, szlachetne brzmienie orkiestry Opery Narodowej. Muzyka Rossiniego pod jego batutą nabiera jakiegoś specjalnego blasku i finezji. Maestro prowadzi przedstawienie bardzo precyzyjnie, w doskonałych tempach pozwalających śpiewakowi na naturalne prowadzenie głosu. / Mamy więc na scenie Opery Narodowej przedstawienie „Tankreda", z którego realizatorzy i wykonawcy mogą i powinni być dumni.

  • Inscenizacja (1)

    • Tankred
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne