Białowłosa 25.11.1962

Białowłosa
Białowłosa
Henryk Czyż
25.11.1962
Teatr Wielki w Warszawie z siedzibą tymczasową przy ulicy Nowogrodzkiej 49, Scena przy Nowogrodzkiej
12

Realizatorzy










Multimedia

Zdjęcia

  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

    Jerzy Neugebauer

  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

    Jerzy Neugebauer

  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

    Jerzy Neugebauer

  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

    Jerzy Neugebauer

  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

    Jerzy Neugebauer

  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

    Jerzy Neugebauer

  • Program „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

  • Afisz Prapremierowy. „Białowłosa”, Henryk Czyż, 24-11-1962, 25-11-1962

  • Plakat „Białowłosa”, Henryk Czyż, 24-11-1962, Projekt plakatu - Eryk Lipiński

Komentarz

Natłok scenicznych efektów niebywały: moloch wielkiego miasta, międzyplanetarna rakieta, nocny lokal z półnagimi tancerkami, tłum (razem 250 osób) przechodniów, dziennikarzy, milicjantów – i dziewczyna z kosmosu: piękna blondyna, która nie mówi, tylko śpiewa oszałamiające wokalizy, a czynią to Zofia Rudnicka albo Bogna Sokorska. Migają światła, piszczą opony. Białowłosa ginie. Solistom Opery przychodzi występować w rolach współczesnych młodzieńców, artystom baletu – deklamować. Ambitny pomysł stworzenia i pokazania pierwszego polskiego musicalu przytłacza amatorskie wykonawstwo, i takiż tekst, libretto, inscenizacja: wszystko autorstwa Henryka Czyża. Sam też dyryguje przedstawieniem. Nad próbami obrony zręcznie napisanej przez niego muzyki przeważa oburzenie. Dyrektor Bohdan Wodiczko oczekuje przecież na nowe dzieła polskich kompozytorów.  I oto ma.


autor: Małgorzata Komorowska

Druki teatralne

  • Afisz Prapremierowy. „Białowłosa”, Henryk Czyż, 24-11-1962, 25-11-1962
  • Plakat „Białowłosa”, Henryk Czyż, 24-11-1962, Projekt plakatu - Eryk Lipiński
  • Program „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

Kostiumy

  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962
  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962
  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962
  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962
  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962
  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962
  • „Białowłosa” Henryk Czyż 24-11-1962

Uwagi

Natłok scenicznych efektów niebywały: moloch wielkiego miasta, międzyplanetarna rakieta, nocny lokal z półnagimi tancerkami, tłum (razem 250 osób) przechodniów, dziennikarzy, milicjantów – i dziewczyna z kosmosu: piękna blondyna, która nie mówi, tylko śpiewa oszałamiające wokalizy, a czynią to Zofia Rudnicka albo Bogna Sokorska. Migają światła, piszczą opony. Białowłosa ginie. Solistom Opery przychodzi występować w rolach współczesnych młodzieńców, artystom baletu – deklamować. Ambitny pomysł stworzenia i pokazania pierwszego polskiego musicalu przytłacza amatorskie wykonawstwo, i takiż tekst, libretto, inscenizacja: wszystko autorstwa Henryka Czyża. Sam też dyryguje przedstawieniem. Nad próbami obrony zręcznie napisanej przez niego muzyki przeważa oburzenie. Dyrektor Bohdan Wodiczko oczekuje przecież na nowe dzieła polskich kompozytorów.  I oto ma.


autor: Małgorzata komorowska