• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Ewa Podleś

  • Nazwisko

    Podleś
  • Imiona

    Ewa
  • Data urodzenia

    26.04.1952

  • Data śmierci

    19.01.2024

Podleś Ewa (fotografia)

Podleś Ewa (fotografia)

Podleś Ewa (fotografia)

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

„Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

„Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

„Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

„Kniaź Igor” Aleksander Borodin 21-10-1989

„Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

„Tankred” Gioachino Rossini 30-01-2000

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

„Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

„Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

„Symfonia tysiąca” Gustav Mahler 1996-11-10, 1996-11-12

„Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

„Tankred” Gioachino Rossini 30-01-2000

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

„Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

„Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

  • Nota biograficzna

    EWA  PODLEŚ, śpiewaczka – kontralt. Na scenie Opery Warszawskiej, rezydującej tymczasowo jeszcze w gmachu „Romy”, stanęła mając lat... trzy, jako dziecko Madame Butterfly i Pinkertona w przedstawieniu opery  Pucciniego – mama, Teresa Podleś była artystką operowego Chóru, a partię tytułową śpiewała (znakomicie!) Alina Bolechowska. Po wstąpieniu na studia do Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej (PWSM) w Warszawie, dorosła już Ewa Podleś kształciła głos właśnie pod kierunkiem Bolechowskiej. W latach 1977-1979 uzyskała drugie i trzecie nagrody aż w czterech ważnych konkursach międzynarodowych: w Atenach, Genewie, Moskwie i Tuluzie – jedyną pierwszą zdobyła w piątym: w Rio de Janeiro. Pianistą, który pojechał do Brazylii, by towarzyszyć jej przy fortepianie w konkursowych zmaganiach, był wybitny kameralista, Jerzy Marchwiński. Odtąd byli nierozłączni. Pobrali się, mają córkę Marysię. Są „Razem w życiu i muzyce” (taki tytuł nosi książka o nich wydana przez PWM – Kraków, 2001).  

                Pod koniec lat 70. laureatkę Ewę Podleś zapraszano na koncerty i  recitale do różnych miast kraju i w ZSRR. Otrzymała też angaż do Teatru Wielkiego w Warszawie, gdzie w sezonie 1978/79 wystąpiła kilka razy, jako Rozyna w Cyruliku sewilskim Rossiniego i Lola w Rycerskości wieśniaczej Mascagniego; z myślą o niej wystawiono tam Kopciuszka Rossiniego (1980) - wykonywała partię Angeliny. Ze względu na rodzaj głosu i energię, jaką emanowała na scenie, od razu widziano w niej Carmen w operze Bizeta, i po występie w tej roli w Krakowie ponawiała ją w Warszawie wiosną 1982 roku (także później, w 1995). Przez pewien czas na jej artystycznej drodze wiele było koncertów. Uczestniczyła m.in. w prawykonaniu Te Deum Pendereckiego w Asyżu (1980), i późniejszych prezentacjach tego dzieła w miastach Włoch i w Wiedniu, nie mówiąc o Warszawie (Festiwal „Warszawska Jesień”),  Krakowie i Katowicach. Wystąpiła na Targach Midem w Cannes. 

                Zdumiewał jej niski, ciemny głos i olśniewająca łatwość koloratury. W lutym 1984 roku zadebiutowała w Metropolitan Opera w Nowym Jorku odtwarzając tytułową postać w Rinaldzie  Händla na zmianę z najsłynniejszym naonczas mezzosopranem świata, Marylin Horne. Odtąd w różnych teatrach (Puerto Rico, Montpellier, Vancouver, Praga, Frankfurt) wykonywała różne role w operach Donizettiego (Faworyta), Belliniego (Norma), Mozarta (Betulia liberata, Mitridate, rè di Ponto). W Warszawie dyrektor Robert Satanowski dla niej wystawił Włoszkę w Algierze Rossiniego z jej tytułową rolą Izabeli (1986). Później zaprosił ją do roli Kończakówny w Kniaziu Igorze Borodina  (1989), które to przedstawienie warszawski Teatr Wielki pokazał m.in. w wiedeńskiej Staatsoper. W tych latach w cieszącym się powodzeniem cyklu koncertów na Foyer Głównym TW dała recital pieśni Haydna, Brahmsa, Musorgskiego i Turiny z fortepianowym towarzyszeniem męża, Jerzego Marchwińskiego (29 IV 1985), i wzięła udział, obok Andrzeja Hiolskiego, w symfoniczno-operowym wieczorze muzyki XVIII wieku wykonując arie Händla i Mozarta (26 I 1988).

                Jej kariera zataczała coraz szersze kręgi obejmując występy w najważniejszych ośrodkach muzycznych globu (San Francisco, Moskwa, Londyn, Paryż, Genewa, Rzym, festiwale w Aix-en- Provence i w Pesaro, Neapol, Wenecja, Madryt, Barcelona, i in.). Nie omijała bynajmniej festiwali krajowych (Krynica, Cieszyn, Łańcut), ani polskich teatrów operowych (Wrocław, Poznań, Gdańsk). W jej repertuarze przeważać zaczął Rossini.  Przyniósł Podleś debiuty w Covent Garden (Jadwiga w Wilhelmie Tellu, 1990) i w La Scali (Ragonda w Hrabim Ory, 1991). Dyrygent Alberto Zedda,   w powszechnej opinii najlepszy znawca stylu Rossiniego i edytor jego dzieł, nagrał z Ewą Podleś dla firmy Naxos operę Tankred (1994). Tym samym pasował ją na sukcesorkę kunsztu tych śpiewaczek, dla jakich Rossini tworzył swoje arcydzieła. Występowała w tej roli w licznych teatrach Europy. Płyta zgarnęła nagrody. Rossiniowskie recitale Podleś dawała w Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu, a także w warszawskim Teatrze Wielkim (23 II 1997). Publiczność poznańską podbiła też karkołomną partią Arsace w Semiramidzie (1994),  inscenizowane wykonanie koncertowe tej opery odbyło się również w stołecznym TW (13 i 15 II 1998). Za płytę z Rossiniego ariami dla kontraltu wydaną przez Naxos, stowarzyszenie niemieckich krytyków muzycznych zajmujących się fonografią uhonorowało ją prestiżową nagrodą,  i opiniotwórcze niemieckie pismo „Orpheus” w listopadzie 1996 na pierwszej stronie zamieściło fotografię Podleś, a wewnątrz obszerny artykuł analizujący jej wokalny kunszt.   

                Warszawski Teatr Wielki słuchał i oglądał Ewę Podleś najczęściej właśnie w muzyce Rossiniego. Premierę Tankreda z nią w partii tytułowej poprowadził Alberto Zedda 30 stycznia 2000 roku (wznowienie dano w grudniu 2006). Pod jego też batutą odbyły się ze sławną artystką Gale Rossiniowskie: Sylwestrowa 31 XII 2001 roku została powtórzona 2 I 2002. W przedstawieniach dzieł Rossiniego powierzano Podleś na ogół role wodzów i rycerzy, jak Tankred czy  Arsace w Semiramidzie - ubierana wówczas  w okropne, jak mówi, kostiumy,  ciężkie kolczugi i hełmy, musiała wzbudzać w sobie męskie emocje. Tym przyjemniej więc było się jej wcielić w zgrabną, czarującą Markizę Melibeę w Podróży do Reims  (2003) pod niezawodną batutą Alberto Zeddy; zalotne duety Podleś z Hrabią Libenskofem czyli Rockwellem Blake'iem, pozostały niezapomniane. 

                Trudno też zapomnieć jej kreację w pięknym przedstawieniu Balu maskowego Verdiego (1998): w niesamowitej charakteryzacji, która jej Ulrykę czyniła łysą szamanką, niesioną wolno na ramionach przez współplemieńców śpiewała tak, że słuchaczy przebiegał dreszcz. Dyrekcje TW-ON zapraszały ją dla uświetniania wyjątkowych okazji. 27 marca 1999 roku na galowym koncercie z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru wystąpiła z Orkiestrą TW-ON pod dyrekcją Jacka Kaspszyka w arcydziełach muzyki rosyjskiej: cyklu Pieśni i tańce śmierci  Musorgskiego i  kantacie Aleksander Newski Prokofiewa; obu utworów niezrównaną jest  interpretatorką. 6 stycznia 2000 roku w cyklu Wielkie damy światowej sceny operowej wraz z pianistką Ewą Pobłocką dała na dużej scenie recital pieśni. Z podobnymi recitalami nie raz występowała w USA, i często w programie zamieszczała pieśni polskie, śpiewając w różnych miastach i prestiżowych salach, łącznie z Alice Tully Hall w Lincoln Center, i udziałem w koncercie symfonicznym w Carnegie Hall w Nowym Jorku. Dwukrotnie nagrała na płyty pieśni Chopina (w tym z Garrickiem Ohlssonem, doskonałym amerykańskim chopinistą). 

                Z pewnością jest artystką wyjątkową wśród współczesnych kontraltów. Ma głos, jaki zdarza się może raz na pokolenie, głos z dolnym rejestrem altowym, i górnym sopranowym, z koloraturą, o specjalnej barwie. Swego czasu sporo miejsca w jej karierze zajmował Händel, jego opery (Kornelia w Juliuszu Cezarze, Kserkses, Alcina) i oratoria. Na ogół śpiewała w nich najtrudniejsze partie, te, jakie pisał dla kastratów. Z tytułową w Rinaldzie i The Academy of Ancient Music pod dyrekcją  Christophera Hogwooda objechała podczas  tournée kilka miast Europy (1999). Partię gniewnego Polinessa w operze Ariodante nagrała pod batutą Marca Minkowskiego dla Duetsche Grammophone (1997). Minkowski chętnie zapraszał ją do wykonywanych z jego zespołami rozmaitych dzieł i wystawianych przez niego oper.  Poniekąd dla niej wystawił w Opéra Comique w Paryżu Kopciuszka Masseneta (2011) z jej, opiewaną we francuskiej prasie kreacją Madame de La Haltière, despotycznej i przerażającej złej macochy.

                Od szeregu lat ważną w jej repertuarze, nagrywanym i wykonywanym, jest twórczość Mahlera, pieśniowa (Kindertotenlieder) i symfoniczna. Jako jej interpretatorka pojawia się na estradach świata i Polski. W Teatrze Wielkim śpiewała 20 kwietnia 1996 roku w II Symfonii pod batutą Jerzego Semkowa – a był to jedyny występ w tym gmachu tego charyzmatycznego dyrygenta, i niegdysiejszego dyrektora Opery Warszawskiej. 10 i 12 listopada  1996 wzięła udział w semi-scenicznym wykonaniu VIII Symfonii (Symfonii Tysiąca) pod dyrekcją Grzegorza Nowaka.

    Później wkroczyła w świat Wagnera, obdarzając swym głosem figury z Pierścienia Nibelunga (Dallas, 2001, Seattle, 2005). Tworzy znowu role rozmaite:  w Toronto była wspaniałą Jokastą w Królu Edypie Strawińskiego (2002), w sezonie 2009/2010 Księżną w Siostrze Angelice Pucciniego (San Francisco), Panią Quickly w Falstaffie Verdiego (Bilbao), Hrabiną w Damie pikowej Czajkowskiego (Barcelona). Światowe uznanie otoczyło jej Klitemnestrę w Elektrze Straussa; kreowała ją w premierze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej (2010) i powtarzała tu w spektaklach kolejnych sezonów. 

                Prestiżowy periodyk „Classic FM Magazine” zaliczył Ewę Podleś do dziesięciu najlepszych głosów mezzosopranowych pierwszej dekady XXI wieku. A nad wyraz oryginalnym dowodem hołdu jest wyhodowana na jej cześć (2002) odmiana kwiatu, której Międzynarodowe Stowarzyszenie Hodowców Irysów w Nowym Jorku nadało nazwę „Ewa Podleś”.

                22 lutego 2013 roku na warszawskiej scenie z orkiestrą TW-ON odbył się wielki galowy koncert jubileuszowy Ewy Podleś. Towarzyszyła mu promocja książki Ewa Podleś. Contralto assoluto (2013)  francuskiej autorki Brigitte Cormier.

     

               

                Wg: M. Komorowska Złote głosy, „Ruch Muzyczny”, portal www.maestro.net.pl           

     

     

  • Wystawienia (78)

      • 11.05.1975, Teatr Wielki w Warszawie, Cosi fan tutte
      • 19.06.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Cyrulik sewilski
      • 25.10.1978, Teatr Wielki w Warszawie, Cyrulik sewilski
      • 24.11.1978, Teatr Wielki w Warszawie, Cyrulik sewilski
      • 09.01.1979, Teatr Wielki w Warszawie, Rycerskość wieśniacza
      • 21.02.1979, Teatr Wielki w Warszawie, Rycerskość wieśniacza
      • 01.03.1979, Teatr Wielki w Warszawie, Cyrulik sewilski
      • 02.05.1979, Teatr Wielki w Warszawie, Rycerskość wieśniacza
      • 07.11.1979, Teatr Wielki w Warszawie, Cyrulik sewilski
      • 16.12.1979, Teatr Wielki w Warszawie, Cyrulik sewilski
      • 02.03.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Dama pikowa
      • 04.03.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Dama pikowa
      • 27.03.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Cyrulik sewilski
      • 23.04.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Dama pikowa
      • 05.07.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 14.09.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 17.12.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 28.12.1980, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 04.01.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 01.02.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 13.09.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 23.09.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 27.09.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 17.10.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 19.10.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 21.10.1981, Teatr Wielki w Warszawie, Kopciuszek
      • 30.04.1982, Teatr Wielki w Warszawie, Carmen
      • 03.12.1982, Teatr Wielki w Warszawie, Carmen
      • 05.03.1986, Teatr Wielki w Warszawie, Włoszka w Algierze
      • 07.03.1986, Teatr Wielki w Warszawie, Włoszka w Algierze
      • 08.03.1986, Teatr Wielki w Warszawie, Włoszka w Algierze
      • 31.03.1989, Teatr Wielki w Warszawie, Borys Godunow
      • 21.10.1989, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 25.10.1989, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 07.11.1989, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 09.11.1989, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 09.12.1989, Teatr Wielki w Warszawie, Włoszka w Algierze
      • 03.01.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 17.02.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 27.02.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 28.02.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 03.03.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 07.03.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 09.03.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 11.03.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 13.03.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 15.03.1990, Teatr Wielki w Warszawie, Kniaź Igor
      • 12.03.1995, Teatr Wielki w Warszawie Opera Narodowa, Cyrulik sewilski
      • 16.03.1995, Teatr Wielki w Warszawie Opera Narodowa, Cyrulik sewilski
      • 16.11.1995, Teatr Wielki w Warszawie Opera Narodowa, Carmen
      • 18.11.1995, Teatr Wielki w Warszawie Opera Narodowa, Carmen
      • 10.11.1996, Teatr Narodowy, Symfonia tysiąca
      • 13.02.1998, Teatr Narodowy, Semiramida
      • 15.02.1998, Teatr Narodowy, Semiramida
      • 25.04.1998, Teatr Narodowy, Bal maskowy
      • 23.05.1998, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Bal maskowy
      • 11.12.1998, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Semiramida
      • 13.12.1998, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Semiramida
      • 30.01.2000, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 01.02.2000, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 29.09.2000, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 01.10.2000, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 06.04.2003, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Podróż do Reims
      • 09.04.2003, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Podróż do Reims
      • 11.04.2003, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Podróż do Reims
      • 11.03.2004, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Podróż do Reims
      • 26.05.2006, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 28.05.2006, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 08.12.2006, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 10.12.2006, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Tankred
      • 24.03.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
      • 26.03.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
      • 28.03.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
      • 31.03.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
      • 17.10.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
      • 19.10.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
      • 10.11.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
      • 12.11.2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Elektra
  • Multimedia (26)

    Podleś Ewa (fotografia)

    Podleś Ewa (fotografia)

    Podleś Ewa (fotografia)

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

    „Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

    „Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

    „Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

    „Kniaź Igor” Aleksander Borodin 21-10-1989

    „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

    „Tankred” Gioachino Rossini 30-01-2000

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

    „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

    „Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

    „Symfonia tysiąca” Gustav Mahler 1996-11-10, 1996-11-12

    „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

    „Tankred” Gioachino Rossini 30-01-2000

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

    „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986, 08-03-1986

  • Druki teatralne (28)

    Wkładka obsadowa „Elektra” Richard Strauss 17-10-2010

    Wkładka obsadowa. „Podróż do Reims” Gioacchino Rossini 06-04-2003

    Wkładka obsadowa „Podróż do Reims” Gioacchino Rossini 09-04-2003

    wkładka premierowa „Kniaź Igor” Aleksander Borodin 21-10-1989

    Wkładka obsadowa „Kniaź Igor” Aleksander Borodin 25-10-1989

    Gesamtgastspiel der Nationaloper Warschau (Teatr Wielki), „Fürst Igor” Alexander Borodin 07-11-1989

    Gastspiel der Nationaloper Warschau – Teatr Wielki im Stadttheater Luxemburg am 28-02-1990

    Wkładka obsadowa „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 07-11-1979

    Afisz V Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Stanisława Moniuszki 13-05-2004 – 22-05-2004 pod honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polski, Prymasa Polski, Prezydenta miasta stołecznego Warszawy

    Wkładka premierowa „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 08-03-1986

    Wkładka premierowa „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 05-03-1986

    Materiały na konferencje prasową 21-04-1998

    Afisz premierowy „Kniaź Igor” Aleksander Borodin 21-10-1989

    Afisz premierowy „Kopciuszek” Gioacchino Rossini 05-07-1980

    Wkładka premierowa „Tankred” Gioachino Rossini 30-01-2000

    Wkładka obsadowa „O Królestwie Dnia i Nocy oraz zaczarowanych instrumentach”, 2017-03-22

    Wkładka obsadowa „O Królestwie Dnia i Nocy oraz zaczarowanych instrumentach” premiera 2017-03-21

    Gastspiel der Nationaloper Warschau – Teatr Wielki im Stadttheater Luxemburg am 27-02-1990

    Wkładka obsadowa „Kniaź Igor” Aleksander Borodin 17-02-1990

    Wkładka premierowa „Elektra” Richard Strauss 24-03-2010

    Sztrajfa „Tankred” Gioachino Rossini – przedstawienia 29-09-2000, 01-10-2000

    Afisz „Tankred” Gioachino Rossini 30-01-2000 - wznowienie 08-12-2006, 10-12-2006

    Afisz premierowy

    Wkładka obsadowa „Włoszka w Algierze” Gioachino Rossini 09-12-1989

    Wkładka obsadowa. „Bal Maskowy” Giuseppe Verdi 25-04-1998

    Afisz premierowy „Balety hiszpańskie Teresy Kujawy" Goya i Yerma 1984-05-12, 1984-05-13

    Program repertaurowy 01-1982 Teatr Wielki

    Program repertaurowy 12-1981 Teatr Wielki

Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne