• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

"Don Carlos" Verdiego w Operze Warszawskiej "Teatr"

  • Autor

    Jerzy Macierakowski

  • Tytuł czasopisma

    "Teatr"
  • Tytuł

    "Don Carlos" Verdiego w Operze Warszawskiej
  • Data

    16.-31.03.1964
  • Treść recenzji

    Wystawienie „Don Carlosa” Verdiego w Operze Warszawskiej to pierwsza od bardzo dawnego czasu premiera dzieła z wielkiego repertuaru światowego, który stanowić będzie trzon przyszłego programu Teatru Wielkiego na Placu Teatralnym. Premiera ta jest wielkim sukcesem warszawskiej sceny operowej, i to zarówno pod względem realizacji muzycznej jak i teatralnej, ujmującej nowocześnie zagadnienia inscenizacyjne, reżyserskie i scenograficzne tego gatunku sztuki. / „Don Carlosa” przygotował znakomicie Mieczysław Mierzejewski, nie tylko precyzyjny interpretator, ale zarazem reżyser muzyczny całości przedstawienia, decydujący o jego nastroju i temperaturze uczuciowej. (…) Orkiestra i chóry brzmiały pięknie i precyzyjnie. Mierzejewski rozporządzał również niezrównaną ekipą solistów. Nie wchodząc w szczegółowe omawianie poszczególnych kreacji, wystarczy wymienić wykonawców: niezrównany Bernard Ładysz (Król Filip), zachwycający barwą swego barytonu i finezją kultury śpiewaczej Andrzej Hiolski (Markiz Poza), imponująca wyrazem dramatycznym i świetnym poczuciem stylu Krystyna Szczepańska (Księżniczka Eboli), niezawodny Bogdan Paprocki (Don Carlos), Krystyna Jamroz (Królowa) oraz — niespodzianka obsadowa — rozporządzający świetnym materiałem głosowym bas, Marek Dąbrowski w partii Inkwizytora, sprowadzony z Opery Bałtyckiej w zastępstwie chorego warszawskiego kolegi. (…) Zastosowanie stałego tła scenograficznego (cztery kondygnacje galerii klasztornych) stwarza właściwy charakter dekoracji i wprowadza sugestywny nastrój mrocznego terroru Inkwizycji, ciążącego nad rozgrywającymi się w operze wydarzeniami.

  • Inscenizacja (1)

    • Don Carlos
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne