• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

"Elektra" - ewenement czy epizod? "Ruch Muzyczny"

  • Autor

    Józef Kański

  • Tytuł czasopisma

    "Ruch Muzyczny"
  • Tytuł

    "Elektra" - ewenement czy epizod?
  • Data

    15.04.1971
  • Treść recenzji

    Premiera "Elektry" w Teatrze Wielkim stała się artystycznym wydarzeniem dużej miary, zwłaszcza że — cokolwiek by się nie mówiło —uwieńczona została poważnym sukcesem. Już sama scenografia Andrzeja Majewskiego, monumentalna, pełna fantastycznego uroku i posępnego patosu, w wizjonerski niemal sposób zespolona z atmosferą rozgrywającego się dramatu, z miejsca podbiła i urzekła widownię. Jan Krenz prowadził dzieło Straussa po mistrzowsku, z wielkim dramatycznym nerwem, nie zatracając przy tym jego konstrukcyjnej logiki. Dzięki świetnej reżyserii Aleksandra Bardiniego nie mieliśmy do czynienia z symfonicznym koncertem w kostiumach, ale każda bodaj postać antycznej tragedii żyła i własny, wyrazisty posiadała charakter. Z trudnej próby wokalnych możliwości czołowi artyści Teatru Wielkiego wyszli zwycięsko: Hanna Rumowska dała pełną miarę swego talentu i ma prawo zaliczyć rolę Elektry do najświetniejszych swoich artystycznych osiągnięć. Krystyna Szostek-Radkowa była znakomitą Klitemnestrą: nie tylko imponowała szlachetnym brzmieniem głosu i świetnym podawaniem tekstu (który nie u wszystkich był zrozumiały), ale także w odpowiednch momentach akcji ujmowała kobiecym urokiem, pozwalającym zrozumieć jej zbrodniczy wpływ na Egista. Hanna Lisowska, śpiewająca bardzo ryzykowną partię Chryzotemis, zdumiała wręcz słuchaczy mocą i blaskiem swego głosu. Bardzo dobrym Egistem okazał się Roman Węgrzyn; w partii Orestesa Andrzej Hiolski sprawił słuchaczom jak zawsze satysfakcję swą wielką muzyczną kulturą.

  • Inscenizacja (1)

    • Elektra
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne