• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Elektra "Express Wieczorny"

  • Autor

    Janusz Ekiert

  • Tytuł czasopisma

    "Express Wieczorny"
  • Tytuł

    Elektra
  • Data

    17.01.1971
  • Treść recenzji

    Wystawiając "Elektrę" Jan Krenz wypełnił lukę w historii naszego teatru operowego. W tym przedsięwzięciu było tyle ambicji, co ryzyka. Z powodu wyjątkowych trudności i problemów niewiele teatrów operowych na świecie ma w repertuarze "Elektrę". (…) Pierwszy zdobył publiczność świetnym efektem scenograf Andrzej Majewski. Ściana jego kurtyny rozpoczyna przedstawienie, rozpadając się nagle na strzępy. Takie przynajmniej robi wrażenie, choć rozpada się tylko na dwie nieregularne części, z których jedna ucieka w górę, a druga zapada się pod ziemię. Wyłaniające się spoza nich elementy przypominają jednak fragmenty kurtyny, zawisłe w powietrzu i rozrzucone na podeście. / Aleksander Bardini skupił uwagę na przekonywającym i zróżnicowanym nakreśleniu charakterów żywych ludzi z tragicznym obciążeniem świadomości, ale pozostawił też pewien margines, pozwalający traktować postacie jako psychologiczne symbole. / Dyrygent jakby rozplatał misternie nagromadzone wątki instrumentalne, pod jego batutą ich rysunek stał się czytelny, a giętkością wijących się arabesek dźwiękowych i wydłużoną gradacją barw przypominał perskie kobierce. Gra orkiestry jest jedną z najmocniejszych stron tej premiery. Wszyscy śpiewacy zrobili bardzo dużo dla powodzenia tej premiery i wzbudzili wielki szacunek. Zaskakującym odkryciem jest Hanna Lisowska, która ukazała wielkie możliwości swego głosu, trafną postać stworzyła Krystyna Szostek-Radkowa, ale najważniejsze, największe i najtrudniejsze zadanie miała Hanna Rumowska, która wyszła zwycięsko z tego sportowego niemal wyczynu. W ciągu całego przedstawienia dała wiele powodów do zachwytu, a jej głos zachował do końca świeżość i moc.

  • Inscenizacja (1)

    • Elektra
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne