• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Znakomita "Elektra" "Polityka"

  • Autor

    Jerzy Waldorff

  • Tytuł czasopisma

    "Polityka"
  • Tytuł

    Znakomita "Elektra"
  • Data

    16.01.1971
  • Treść recenzji

    Spektakl warszawski można by przenieść z powodzeniem na każdą europejską scenę. Jan Krenz, kierownik muzyczny całości, przede wszystkim wykazać mógł pełnię talentu i mistrzostwa doświadczonego symfonika, prowadząc orkiestrę zwiększoną do stu instrumentalistów w sposób zarówno precyzyjny, jak pełen ognia i rozmachu. Zostawiając wrażenie potęgi brzmienia zespołu — nie krył nim śpiewaków na scenie. Drugim elementem zachwycającym tego niezwykłego spektaklu jest scenografia Andrzeja Majewskiego, który — jeszcze taki młody! — zdobywa już międzynarodową sławę. „Elektrze" dał kostiumy i dekoracje kongenialne. / Sceną pełną złota i przepychu, rozmigotaną i wabiącą dziesiątkami różnych elementów, plastycznie doskonałym sposobem Majewski uzupełnił brzmienie orkiestry. Miał brawa na otwarcie zadziwiająco skonstruowanej kurtyny, a takie brawa od tradycyjnie zimnej premierowej publiki należą do rzadkości! / Reżyseria Bardiniego nie znajduje lepszej pochwały nad tę, że reżyserii się nie odczuwało. Po prostu każdy na scenie zachowywał się tak, jak można sobie wyobrazić zachowanie bohaterów greckich tragedii. / Krenza zapewne to zasługa (dyrektor muzyczny teatru), że Hanna Rumowska–Machnikowska morderczą partię Elektry zaśpiewała - z małymi wyjątkami w pierwszej części - krągło, nośnie, soczyście. / Rewelacją był występ Hanny Lisowskiej (sopran) jako Chryzotemis. Wcześniej nie słyszana w żadnej większej partii, a tu od razu taka odpowiedzialna, śpiewana i grana wybornie prezencja co się zowie. Ho, ho, ho... Andrzej Hiolski i Roman Węgrzyn, nie tylko wybitni śpiewacy, lecz i aktorzy, ze swych niewielkich ról potrafili zrobić interesujące kreacje. Węgrzynowi pomógł w tym scenograf, każąc oblać go sztuczną krwią, skutkiem czego negatywny bohater wyglądał na co zasłużył: jak zarzynany buhaj. / Gdy Klitemnestra drwić jęła z Elektry, jej śmiech – powstrzymywany przez dwórki – przerzucono na stereofoniczne głośniki, co przyniosło świetny efekt nadludzkiej drwiny; lżenia na miarę herosów.

  • Inscenizacja (1)

    • Elektra
Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne