Konsul 19.01.1973
Realizatorzy
Multimedia
Zdjęcia
Komentarz
Opera przedstawia starania rodziny emigrantów o zalegalizowanie pobytu. Teatr odczytuje utwór w duchu Kafki, ale sytuacja biurokratycznej udręki wystarczająco jest realistyczna i współczesna, by polska publiczność z pełnym zrozumieniem śledziła dramat bohaterów. W recenzjach przeważają pozytywne opinie o przedstawieniu. Atrakcję stanowi przyjazd kompozytora z USA i jego obecność na próbie generalnej i premierze. Na oczach widzów wbiega na scenę i gorąco dziękuje wykonawcom. Jednak, wobec perspektywy zaproszenia warszawskiego Konsula na wiosenny festiwal operowy do Wiesbaden, Menotti przysyła list z warunkami nie do spełnienia. Prosi w nim o przywrócenie dwóch skrótów dokonanych w partyturze, zmianę kostiumu głównej postaci, Magdy Sorel (doskonale zresztą granej przez Krystynę Jamroz), oraz o korektę pewnych rozwiązań reżyserskich, które wypaczają jego intencje. Czy zatem niebezpiecznym jest ujawnianie kompozytorom realizacji scenicznych ich dzieł?
autor: Małgorzata Komorowska
Wystawienia (23)
30.12.1971, Teatr Wielki w Warszawie
02.01.1972, Teatr Wielki w Warszawie
14.01.1972, Teatr Wielki w Warszawie
25.01.1972, Teatr Wielki w Warszawie
08.02.1972, Teatr Wielki w Warszawie
15.02.1972, Teatr Wielki w Warszawie
27.02.1972, Teatr Wielki w Warszawie
11.03.1972, Teatr Wielki w Warszawie
26.03.1972, Teatr Wielki w Warszawie
09.04.1972, Teatr Wielki w Warszawie
15.04.1972, Teatr Wielki w Warszawie
05.05.1972, Teatr Wielki w Warszawie
10.05.1972, Teatr Wielki w Warszawie
26.05.1972, Teatr Wielki w Warszawie
09.06.1972, Teatr Wielki w Warszawie
13.08.1972, Teatr Wielki w Warszawie
05.09.1972, Teatr Wielki w Warszawie
12.10.1972, Teatr Wielki w Warszawie
22.10.1972, Teatr Wielki w Warszawie
17.11.1972, Teatr Wielki w Warszawie
02.12.1972, Teatr Wielki w Warszawie