Cyrulik sewilski 10.11.1976

Opera komiczna w dwóch aktach
Cyrulik sewilski
Il barbiere di Siviglia
Gioacchino Rossini
10.11.1976
Teatr Wielki w Warszawie, Sala Moniuszki
78

Realizatorzy








Multimedia

Zdjęcia

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • Plakat „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

  • Sztrajfa „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 21-03-1978 Występ gościnny Tadeusza Wierzbickiego w partii Bazylia

  • Afisz z okazji 145 rocznicy Otwarcia Teatru Wielkiego w Warszawie „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 23-02-1978

  • Wkładka obsadowa „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 07-11-1979

  • Program. Jubileusz 30 lat pracy artystycznej Władysława Skoraczewskiego 22-02-1976

Komentarz

Bardzo dziwny to Cyrulik. Na tle sławnej uwertury tańczy balet w karnawałowych maskach i postaci z komedii dell'arte: Pierrot, Kolombina, Pantalone. Później czasem przyglądają się akcji; tańczą też podczas intermedium ilustrującego burzę. Rozyna nosi szeroką krynolinę rodem z hiszpańskiego malarstwa – z trudem się w niej porusza. Ruszają się natomiast elementy dekoracji, składając się, jak klocki, na architekturę ulicy. Kolorystyka jest jakby wyblakła. Przedstawienie nie porywa tempem ani energią, tylko zastanawia. Trudno rzec, by śpiewacy ukazywali umiejętności wokalnej wirtuozerii i stylowe recytatywy, zwłaszcza, że opera, jak wszystkie w owym czasie, wykonywana jest w języku polskim. Ale Pola Lipińska w tytułowej roli dostosowaniem swego ciemnego mezzosopranu do wymogów Rossiniego –  imponuje. Utrzymuje jednolitą barwę głosu na przestrzeni całej skali, śpiewa ze swobodą, wygląda ślicznie. Jerzy Makarowski, uzdolniony solista baletu, święci swój debiut choreograficzny; jego układ tańca budzi uznanie.

autor: Małgorzata Komorowska

Druki teatralne

  • Wkładka obsadowa „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 07-11-1979
  • Program. Jubileusz 30 lat pracy artystycznej Władysława Skoraczewskiego 22-02-1976
  • Plakat „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • Sztrajfa „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 21-03-1978 Występ gościnny Tadeusza Wierzbickiego w partii Bazylia
  • Afisz z okazji 145 rocznicy Otwarcia Teatru Wielkiego w Warszawie „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 23-02-1978

Kostiumy

  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971
  • „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini 09-05-1971

Uwagi

Opracowanie tekstu Wiktor Brégy