-
Tytuł premiery
Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje -
TYTUŁ ORYGINALNY
Prima la musica poi le parole -
TYTUŁ Polski
Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje -
Rodzaj wydarzenia
Premiera -
GATUNEK I FORMA
Divertimento teatralne w jednym akcie -
DATA PREMIERY
14.11.1976 -
Miejsce
Teatr Wielki w Warszawie Sala Młynarskiego -
Kompozytor
-
Liczba przedstawień
17
-
Realizatorzy (10)
-
Przekład
-
Kierownictwo muzyczne
-
Reżyser
-
Asystent reżysera
-
Scenograf
-
Realizacja świateł
-
Przygotowanie solistów, pianista, korepetytor solistów
-
Inspicjent
-
Sufler
-
Asystent scenografa
-
-
Wystawienia (17)
- 14.11.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 27.11.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 04.12.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 12.12.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 16.01.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 30.01.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 05.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 19.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 20.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 26.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 27.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 16.04.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 04.05.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 22.05.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 04.06.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 22.10.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
- 08.01.1978, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
-
Komentarze
Tytuł odbija odwieczny spór estetyków, co w operze ważniejsze: słowo czy muzyka. Osoba Antonia Salieriego uważana jest w dziejach sztuki za wcielenie unicestwiającej zawiści. Będąc nadwornym kompozytorem cesarza w Wiedniu, szkodzi, jak może genialnemu Mozartowi. A może wiele. Sam pisze umiejętnie, czego dowodzi wystawiona w TW jego mała „opera o operze”. Ma poczucie humoru. Akcja odbija nieuchronne w trakcie przygotowań do premiery operowej waśnie między autorem muzyki a twórcą libretta, między śpiewaczką już znaną a początkującą. Warszawscy wykonawcy ról Kompozytora, Poety i obu Primadonn, sami podczas przedstawienia dobrze się bawią.
autor: Małgorzata Komorowska