• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Kolekcje
  • Statystyki
    • Statystyki osób
    • Statystyki spektakli
  • O projekcie
  • Wyszukiwarka

Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje 14.11.1976

  • Tytuł premiery

    Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
  • TYTUŁ ORYGINALNY

    Prima la musica poi le parole
  • TYTUŁ Polski

    Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
  • Rodzaj wydarzenia

    Premiera
  • GATUNEK I FORMA

    Divertimento teatralne w jednym akcie
  • DATA PREMIERY

    14.11.1976
  • Miejsce

    Teatr Wielki w Warszawie Sala Młynarskiego
  • Kompozytor

    Antonio Salieri

  • Liczba przedstawień

    17

  • Realizatorzy (10)

    • Przekład

      • Krystyna Chudowolska
    • Kierownictwo muzyczne

      • Andrzej Straszyński
    • Reżyser

      • Maria Fołtyn
    • Asystent reżysera

      • Donka Madej
    • Scenograf

      • Wojciech Zieleziński
    • Realizacja świateł

      • Piotr Marconi
    • Przygotowanie solistów, pianista, korepetytor solistów

      • Helena Christenko, Alina Liwska
    • Inspicjent

      • Ryszard Missol
    • Sufler

      • Edward Wejsis, Romuald Walter
    • Asystent scenografa

      • Stanisław Kuczkowski, Juliusz Zamecznik, Wanda Żukowska-Waszak
  • Multimedia (9)

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

    Plakat „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

  • Wystawienia (17)

    • 14.11.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 27.11.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 04.12.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 12.12.1976, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 16.01.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 30.01.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 05.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 19.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 20.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 26.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 27.02.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 16.04.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 04.05.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 22.05.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 04.06.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 22.10.1977, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
    • 08.01.1978, Teatr Wielki w Warszawie, Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje
  • Druki teatralne (1)

    Plakat „Muzyka prym wiedzie, słowo sekunduje” Antonio Salieri 14-11-1976

  • Komentarze

    Tytuł odbija odwieczny spór estetyków, co w operze ważniejsze: słowo czy muzyka. Osoba Antonia Salieriego uważana jest w dziejach sztuki za wcielenie unicestwiającej zawiści. Będąc nadwornym kompozytorem cesarza w Wiedniu, szkodzi, jak może genialnemu Mozartowi. A może wiele. Sam pisze umiejętnie, czego dowodzi wystawiona w TW jego mała „opera o operze”. Ma poczucie humoru. Akcja odbija nieuchronne w trakcie przygotowań do premiery operowej waśnie między autorem muzyki a twórcą libretta, między śpiewaczką już znaną a początkującą. Warszawscy wykonawcy ról Kompozytora, Poety i obu Primadonn, sami podczas przedstawienia dobrze się bawią.

    autor: Małgorzata Komorowska

Drukuj Do góry strony
  • Strona główna
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne